donderdag 25 januari 2018

PoëzieWeek-2018 dag-1 - GedichtenDag

@Poezieweek #gedichtendag
Poëzieweek-2018 dag-1

Fakkeltocht

Ik denk aan ons huis…,
… en kan wel janken.
Ik denk aan de straat…
… waar heb je dat aan te danken.
Ik denk aan een dorp…
… kan alleen nog maar treuren.
Ik denk aan heel Grunnen…
… hoe kon dat gebeuren.

Ik kijk naar de fakkels…
… hoe kort ze maar branden.
Ik kijk naar het vuur…
… als ze in’t doofzand belanden.
Ik kijk naar de mensen…
… vaak strakke gezichten,
Ik kijk in hun ziel…
… ze willen niet zwichten.

Ik hoor ze scanderen…
… nu moet het echt stoppen.
Ik hoor de bel luiden…
… die de harten doet kloppen.
Ik hoor muzikanten…
… die de ziel weer doen leven.
Ik hoor dat het werkt…
… al is’t maar voor even.

De Vismarkt stond vol…
… maar ’t was nog te weinig.
De Vismarkt loopt leeg...
... en ik denk vileinig:
De Vismarkt is klein...
... maar is ‘t niet geinig,
de Vismarkt kan voller...
tot ‘t Plein echt te klein is.



©Simon Koorn - SiKo 25-01-2018  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten